Elevii români au demonstrat niveluri medii în ceea ce privește abilitățile de gândire creativă, conform evaluării PISA 2022. Potrivit rezultatelor, 58% dintre elevi au atins cel puțin nivelul 3 de competență, considerat fundamental pentru gândirea creativă. Aceasta înseamnă că ei pot genera idei adecvate în contexte diverse și pot contribui cu soluții originale în cadrul unor sarcini mai familiare.
Doar 14% dintre aceștia au ajuns la nivelurile 5 sau 6, echivalente cu performanța de top în gândirea creativă. Acești elevi au demonstrat abilități remarcabile în generarea, evaluarea și îmbunătățirea ideilor creative în contexte complexe și diverse, inclusiv în rezolvarea problemelor științifice și sociale.
În privința diferențelor de gen, fetele din România au obținut rezultate mai bune în evaluarea abilităților de gândire creativă comparativ cu băieții. Rezultatele arată o diferență de 2,1 puncte în favoarea fetelor. De asemenea, statutul socioeconomic a jucat un rol semnificativ în performanța elevilor, cu o diferență de 15,1 puncte între elevii dezavantajați și ceilalți.
PISA 2022 a inclus evaluarea abilităților de gândire creativă, care a măsurat capacitatea elevilor de a genera idei diverse și creative, de a evalua și îmbunătăți ideile altora în vederea obținerii unor soluții inovatoare. Această cercetare internațională, desfășurată de OCDE, își propune să evalueze sistemele de educație din întreaga lume prin testarea competențelor elevilor de 15 ani la lectură, matematică și științe.
Aceste informații au fost furnizate de către: https://www.gandul.ro/