Va fi finalizată Varianta Ocolitoare Bârlad până la sfârșitul lunii iunie?
În ultimele luni, toți oficialii care s-au ocupat de proiectul Variantei de Ocolire a Bârladului, inclusiv conducerea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, au promis că lucrările vor fi terminate și că varianta va fi deschisă traficului la sfârșitul lunii iunie 2024. Cu doar o săptămână rămasă din această lună, o filmare aeriană realizată vineri, 21 iunie, de inginerul ieșean Ștefan Liviu Stanciu, partener al Asociației „Moldova Vrea Autostradă”, arată că progresul lucrărilor nu a atins încă 100%, fiind necesare ajustări finale înainte de inaugurare. Potrivit estimărilor DRDP Iași, stadiul de finalizare este de aproximativ 95%.
„Astăzi (21 iunie, n.r.) vă prezentăm imagini actualizate, filmate cu drona, de pe Varianta Ocolitoare Bârlad! [Episodul 22 – 95%+] Varianta Ocolitoare / Centura Bârlad este aproape gata! Puteți viziona imaginile la linkul https://www.youtube.com/watch?v=X1Jpa8a1sG8&ab_channel=%C8%98tef). Pe drum sunt deja semnalizări rutiere, marcaje, strat de uzură aplicat pe cea mai mare parte a traseului, panouri fonoabsorbante și parapete de siguranță montate în aproape toate secțiunile planificate, iar lucrările la rosturile de dilatație ale podurilor și pasajelor sunt în curs de finalizare. Progresul raportat de DRDP Iași se situează în jurul valorii de 95%. Inițial, luna iunie era termenul de finalizare. Vom vedea dacă vor reuși să respecte acest termen sau se va întârzia în primele zile ale lunii iulie! DN24, la intrarea în Bârlad, deși modernizat recent, prezintă deja semne de uzură cauzate de camioanele care tranzitează zilnic orașul, așadar Varianta Ocolitoare Bârlad va fi esențială nu doar pentru traficul greu, dar și pentru cei care călătoresc pe DN24 între Nord (Iași, Botoșani, etc.) și Sud (București, Constanța, etc.), reducând semnificativ timpul necesar pentru aceste rute”, a declarat inginerul Ștefan Liviu Stanciu.
Centura are o lungime totală de 11,28 kilometri și include un segment distinct, Varianta de Est, care conectează DN 24 la intrarea și ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, investiția are o valoare totală de 189.667.269,13 lei, cu o suplimentare de peste 3 milioane de lei în decembrie 2020. Din această sumă, 85% provin din Fondul European de Dezvoltare Regională (136.514.287,24 lei), iar restul reprezintă cofinanțarea beneficiarului (24.090.756,56 lei). Antreprenorul proiectului este Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC X-Way Infrastructure SRL – SC Concelex SRL.
Aceste informații au fost furnizate de către: https://www.monitoruldevaslui.ro/