Criza Materialelor de Construcții: Impact asupra Proiectelor de Infrastructură
România se confruntă cu o criză a materialelor de construcții. Aceasta ar putea întârzia finalizarea proiectelor de infrastructură importante. Problemele apar din lipsa producției interne și importurilor scumpe. Oțelul, tablierele metalice și parapeții sunt importate de la sute de kilometri depărtare. Situația afectează șantierele pentru autostrăzi, drumuri expres și variante ocolitoare.
Probleme cu Oțelul și Tablierele
În prezent, există dificultăți reale cu oțelul și tablierele. Oțelul este esențial pentru piloni și tuneluri, iar tablierele pentru pasaje și poduri. România importă aceste materiale scump, deși Ucraina era o sursă importantă înainte de război. Acum, se aduc materiale din Turcia, Asia și Europa, la prețuri foarte mari, spune Cristian Erbașu, președintele Federației Patronatelor din Construcții.
Probleme cu Bitumul și Posibile Soluții
Pentru drumuri, există probleme cu bitumul, liantul pentru pietriș. Schimbarea compoziției poate include folosirea cimentului sau structuri din beton rutier. Gabriel Budescu, director general CNIR, analizează opțiunile disponibile, inclusiv acoperirea betonului cu un strat de mixtură.
Analiza Posibilelor Înlocuiri de Materiale
Se analizează înlocuirea tablierelor metalice cu grinzi din beton pentru structura podurilor. De asemenea, se compară parapeții metalici cu cei din beton. Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, afirmă că lipsa materialelor trebuie abordată separat în Guvern. Unele materiale sunt folosite și pe șantierele de cale ferată.