Un Studiu Harvard Despre Pericolele Înscrierii Timpurii la Școală
Creșterea Așteptărilor vs. Comportamentul Uman
Copiii nu s-au schimbat, dar așteptările noastre privind comportamentul lor au evoluat. În ultimele decenii, copiii încep școala tot mai devreme și petrec mai mult timp la școală. Se cere adesea ca ei să asimileze conținut academic înainte de a fi pregătiți pentru acest lucru.
În 1998, doar 31% dintre profesori se așteptau ca micuții să învețe să citească în grădiniță. În 2010, procentul a crescut la 80%. Acum, se așteaptă ca micuții să știe să citească în grădiniță și să devină cititori competenți rapid, în ciuda dovezilor că alfabetizarea timpurie poate fi dăunătoare.
Profesorul Nancy Carlsson-Paige și echipa sa avertizează în raportul „Reading in Kindergarten: Little to Gain and Much to Lose”. Ei subliniază că expunerea copiilor la experiențe educaționale neadaptate nivelului lor de dezvoltare poate provoca daune semnificative, inclusiv sentimente de inadecvare și anxietate.
Urăște Jucătorul, Iubește Jocul
În loc să recunoaștem că problema ar putea fi sistemul educațional, dăm vina pe copii. Copiii care nu ating standardele de citire stabilite sunt adesea etichetați cu „întârziere în citire” și primesc intervenții.
În școală, copiii trebuie să fie uniformi în comportament. Cei care nu ascultă profesorul și sunt hiperactivi sunt adesea etichetați cu ADHD și primesc medicamente. Centers for Disease Control and Prevention (CDC) raportează că 11% dintre copiii între 4 și 17 ani au fost diagnosticați cu ADHD, iar numărul a crescut semnificativ.
În statele din SUA cu dată limită de înscriere pe 1 septembrie, copiii născuți în august au 30% mai multe șanse de a fi diagnosticați cu ADHD decât colegii lor mai mari. Timothy Layton, cercetător principal la Harvard, sugerează că mulți copii sunt supradiagnosticați și supratratați pentru ADHD din cauza imaturității lor relativă.
Nu Ar Trebui Să Ne Surprindă
Părinții nu au nevoie de cercetători pentru a înțelege diferențele de dezvoltare între copiii de cinci și șase ani. Ar trebui să aibă opțiunea de a contesta motivele și mandatele legate de școlarizare și să aleagă să nu-și înscrie copiii atât de devreme.
Pe măsură ce școlarizarea devine mai rigidă și ocupă tot mai mult din copilărie, daunele aduse copiilor cresc. Mulți nu pot îndeplini așteptările academice și comportamentale impuse la o vârstă fragedă și sunt etichetați și tratați pentru întârzieri care adesea există doar în contextul școlar.
Părinții ar trebui să respingă această tendință de a înscrie copiii mai devreme și să îi păstreze acasă mai mult timp.