Volvo și companii majore cer menținerea interdicției asupra mașinilor cu motoare pe combustie
Volvo Car AB și alte companii importante au solicitat Bruxelles-ului să respecte planul de interzicere a vânzărilor de mașini noi cu motoare pe combustie. Acest plan ar trebui implementat începând cu 2035. În același timp, marile companii auto europene păstrează tăcerea, conform Bloomberg și Agerpres.
Un grup de 50 de companii a cerut Uniunii Europene să mențină această politică. Ele susțin că sectorul auto are nevoie de claritate pentru a putea investi în reducerea emisiilor de carbon. Certitudinile legate de legislație sunt esențiale pentru atingerea obiectivelor de mediu stabilite de Uniunea Europeană.
Importanța electrificării în reducerea emisiilor
Jim Rowan, directorul general al Volvo, a subliniat că electrificarea este cea mai importantă măsură pentru reducerea amprentei de carbon a sectorului auto. El a adăugat că obiectivul din 2035 este crucial pentru competitivitatea Europei pe termen lung.
Printre companiile care susțin continuarea acestei strategii se numără Rivian Automotive, Uber Technologies, IKEA și Iberdrola. Ele consideră că politicile coerente în acest domeniu sunt esențiale pentru tranziția spre vehicule electrice.
Emisiile în sectorul transporturilor și decalajul față de China
Sectorul transporturilor este singurul care a înregistrat o creștere a emisiilor în Europa în ultimii 30 de ani. Această tendință trebuie inversată pentru a atinge obiectivul Uniunii Europene de reducere a emisiilor nete cu cel puțin 55% până în 2030.
Susținătorii interzicerii vânzărilor de mașini cu motoare pe combustie consideră că Europa este în urma Chinei în domeniul vehiculelor electrice. Ei subliniază că trebuie luate măsuri pentru a reduce acest decalaj, în special în producția de masă a vehiculelor electrice.
Tensiuni între producătorii auto și statele europene
Volkswagen, BMW AG și Stellantis NV nu au semnat comunicatul care susține menținerea interdicției. Între timp, Italia exercită presiuni asupra Bruxelles-ului pentru a revizui obiectivele de electrificare și pentru a reconsidera politicile viitoare.