Tehnologia Hyperloop din Elveţia a înregistrat un record mondial

Elveţia a anunţat un succes important în domeniul tehnologiei hyperloop. Tehnologia creată de inginerul român Denis Tudor, alături de colegii săi de la Swisspod, a stabilit un record mondial. Testul a demonstrat viabilitatea acestei tehnologii, cu trenuri ce circulă în interiorul unui tub cu presiune redusă, aproape de vacuum. Aceasta elimină rezistenţa aerodinamică, permiţând viteze mari de deplasare.

Istoria tehnologiei Hyperloop

Sistemul hyperloop a fost inițial propus în Elveţia în anii 1970 de profesorul Marcel Juffer. În 1992, s-a înființat o companie pentru implementarea ideii, dar aceasta a fost lichidată în 2009. În 2012, Elon Musk a prezentat o viziune modernă a sistemului, iar între 2016 și 2019, SpaceX și The Boring Company au organizat competiţii pentru ingineri.

Denis Tudor a participat cu echipa sa de la EPFL și a câștigat premii timp de trei ani consecutiv. Aceste premii includeau „Cel mai bun design” (2016), „Cea mai bună inovație” (2017) și „Cea mai bună inginerie” (2018). Elon Musk l-a recunoscut pe Tudor pentru realizările sale și l-a inspirat să fondeze Swisspod Technologies, pentru a dezvolta ideea de hyperloop bazată pe tehnologia românului.

Suportul Elveției pentru inovatori

Elveţia susţine cu generozitate inginerii inovatori. Swisspod și echipa sa au beneficiat de fonduri și programe pentru a testa și îmbunătăți tehnologia. A fost construit un tunel de test la EPFL, la scară mică, cu un diametru de 40 cm și o circumferință de 125,6 metri. Acest tunel a fost echipat cu un sistem de depresurizare, menținând o presiune de 50 milibari, adică doar 5% din presiunea atmosferică normală.

Detalii tehnice ale sistemului Hyperloop

Sistemul hyperloop propus de Denis Tudor folosește un electromotor de inducție lineară (LIM). Acesta asigură atât propulsia trenului, cât și levitaţia. Deşi tunelul de test nu folosește un sistem de levitaţie magnetică, el utilizează şine convenţionale. Viteza trenurilor ar putea atinge 750-950 km/h, cu un consum de energie redus la doar 12,3-22,0 Wh/km pe pasager, mult mai mic decât trenurile electrice actuale.

Viabilitatea și potențialul Hyperloop

Tehnologia hyperloop prezintă un consum de energie eficient, chiar și la viteze mari. Totuşi, producerea și menținerea presiunii joase consumă energie. Denis Tudor estimează un consum total de între 100 și 225 Wh/kg pe pasager. Sistemul necesită o perioadă de peste 21 de zile pentru a crea depresurizarea inițială, pentru a reduce consumul de energie.

Performanțele testului din Lausanne

Testul realizat la Lausanne a fost un succes remarcabil. Trenul a parcurs 11,8 km la scară reală, ceea ce ar însemna 141,6 km într-un sistem real. Viteza de test a fost de 40,7 km/h, echivalentă cu 488,2 km/h într-un hyperloop complet. Acest test a demonstrat viabilitatea tehnologiei și a fost considerat o realizare semnificativă pentru Elveţia.

Investiții și susținere internațională

Swisspod a atras investiții importante, inclusiv din partea lui Felix Porsche, fiul președintelui Porsche. Aceasta subliniază potențialul global al tehnologiei. Elveţia a recunoscut acest test drept o realizare marcantă care va transforma transportul în viitor, având impact asupra modului în care călătorim.

Piața Auto

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.