Revoluționarea învățământului la Școala Generală din Ciolpani

Școala Generală nr. 1 din Ciolpani va deveni școala pilot din Ilfov. Directoarea Mariana Banu a declarat că vrea ca elevii să vină la școală „cu mâinile în buzunar și să plece acasă la fel”. Ea dorește ca elevii să nu mai aducă ghiozdane, iar școala să le asigure toate materialele necesare. Acestea includ manuale, auxiliare, caiete, rechizite și masa de prânz. La această școală învață aproximativ 350 de elevi.

Directoarea a observat că mulți copii vin cu temele făcute de părinți. „Este un fenomen ca părinții să rezolve temele copiilor. Ei le transcriu fără să le înțeleagă. În clasă, copiii care nu au temele le copiază de la alții”, explică Mariana Banu. În plus, mulți copii se pregătesc doar 10 minute înainte de ora de curs. Astfel, tema nu ajută deloc la învățare. „Ce rost mai au temele pentru acasă?”, întreabă directoarea. Ea propune ca temele să fie făcute la școală, sub îndrumarea unui profesor.

Implementarea unui program educativ inovativ

Mariana Banu dorește să piloteze un nou design al zilei de curs. „Suntem în proces de semnare a documentelor pentru acest program pilot. Am primit inspirație de la colegi care au implementat programe similare”, spune directoarea. Ea vrea să creeze un program în care elevii să rămână la școală și după terminarea cursurilor. După patru sau cinci ore de lecții, elevii vor avea o oră de relaxare. „Le voi pune fotolii din puf pentru a se odihni. Apoi, sub supravegherea unui profesor, vor face teme, vor lucra la proiecte și se vor implica în activități de dezvoltare personală.”

Activități extracurriculare și dezvoltare personală

Directoarea intenționează să identifice elevii talentați în artă și să-i ducă la muzeu. „Voi înființa un Centru de Performanță pentru acești copii”, spune Mariana Banu. De asemenea, elevii vor beneficia de activități suplimentare care îi vor ajuta să se dezvolte personal și profesional.

Evaluarea progresului elevilor

Directoarea vrea să evalueze periodic elevii pentru a verifica dacă programul pilot funcționează. „Vreau să folosim platforma educațională Brio pentru teste de evaluare. Mă voi axa pe literație, pentru că elevii nu înțeleg ce citesc și nu se pot exprima corect”, spune Mariana Banu. Evaluările vor fi lunare și standardizate pentru elevii din clasele a doua, a patra și gimnaziu. Profesorii vor evalua implicarea elevilor și volumul activităților.

Metoda de învățare prin joc

Directoarea vrea să continue să folosească metoda învățării prin joc. „Am desemnat un profesor să se ocupe de jocuri interactive, care pot fi folosite la orele de Geografie sau Chimie”, explică Mariana Banu. La școala din Ciolpani, elevii de gimnaziu învață Istoria prin jocuri video. De exemplu, pentru lecția despre Orientul Antic, elevii folosesc o consolă pentru a explora orașe antice și a observa detaliile din joc.

Studiu privind efectele temelor pentru acasă

Psihologul educațional Dacian Dolean a realizat un studiu privind efectele temelor pentru acasă asupra elevilor. Studiul a fost desfășurat pe 300 de elevi din clasa a III-a. Grupurile de elevi au primit teme suplimentare la română și matematică. Rezultatele au arătat că elevii care au făcut teme la matematică au avut o îmbunătățire semnificativă. „Un volum mic de teme poate produce efecte mari dacă sunt corect concepute”, concluzionează psihologul.

Implementarea unui sistem eficient de teme

Directoarea școlii din Ciolpani subliniază importanța ca temele să fie făcute de elevi și nu de părinți. „De aceea, elevii vor face temele la școală, iar pentru asta voi aduce doi profesori pentru fiecare materie”, adaugă Mariana Banu.

Adevărul

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.