Televiziunile care domină piața TV din România de zece ani

Televiziunile Pro TV, Antena 1, Kanal D, România TV și Antena 3 CNN au avut cele mai mari audiențe în octombrie 2024. Aceste cinci televiziuni se aflau în topul audiențelor și în octombrie 2014. În urmă cu zece ani, Antena 3 avea o audiență mai mare decât România TV.

Dominarea pieței TV din România

În ultimii zece ani, acest cvintet a dominat piața TV din România. Nicio altă televiziune nu a reușit să le înlocuiască. Deși au existat mici variații, aceste cinci televiziuni au rămas pe primele locuri. Pro TV este liderul pieței încă din decembrie 1995.

Fidelizarea telespectatorilor

Televiziunile din „big five” au reușit să-și fidelizeze telespectatorii. Acestea au rămas populare, chiar dacă românii au migrat în străinătate și au crescut alternativele online. Aceste televiziuni au răspuns nevoilor românilor, dominând piața TV.

Cotele de piață

În octombrie 2024, cotele de piață ale celor cinci televiziuni au fost de 53,8%. Astfel, mai mult de jumătate dintre telespectatorii români au urmărit programele acestora. În octombrie 2014, aceleași televiziuni aveau o cotă de 48,5%. Această creștere cu 5,3 puncte este semnificativă.

Impactul creșterii numărului de televiziuni

Deși au apărut 26 de televiziuni noi, acestea nu au erodat cotele celor mari. De fapt, românii au continuat să consume programele acestora mai mult decât în urmă cu zece ani. Cotele s-au menținut ridicate în ultimii ani, iar în 2020 au ajuns la 54,8%.

Scăderea audienței în ciuda fidelității

Deși cotele de piață au crescut, audiențele lunare au scăzut. Scăderea se datorează migrației, internetului și îmbătrânirii populației. Televiziunile nu au reușit să atragă noi telespectatori, iar publicitatea a scăzut.

Modificările în ratinguri

Comparând ratingurile din octombrie 2014 cu cele din octombrie 2024, scăderile sunt evidente. Pro TV a pierdut 94.500 de telespectatori, iar Antena 1 a pierdut 167.000. Kanal D a rămas aproape constant. România TV a câștigat 44.480 de telespectatori, majoritatea fiind persoane vârstnice.

Viitorul televiziunii din România

În următorii ani, este puțin probabil ca ierarhia să fie schimbată de o televiziune nouă. Televiziunea Română are dificultăți financiare și nu pare să poată reintra în top. De asemenea, alte televiziuni precum Național TV și Prima TV au înregistrat scăderi semnificative.

Predicții pentru viitor

Va continua dominația celor cinci mari jucători? În ciuda schimbărilor, este posibil ca prizonieratul televiziunilor să continue, cu o audiență tot mai fidelă și mai puțină diversitate pe piață.

Notă: Cota de piață reprezintă procentul de telespectatori care au urmărit un program TV din totalul celor care s-au uitat la televizor într-un interval dat.

Libertatea

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.