Întrucât în Campania electorală desfășurată în Județul Ilfovam întâlnit și cetățeni români de etnie iraniană (persană) șichineză, aceștia mi-au adresat întrebări legate de doleanțelelor, de așteptările lor. 

În același timp mi-au prezentat contribuțiile acestora la dezvoltarea Județul Ilfov.

De aceea, voi prezenta azi un material despre comunitateairaniană (persană) și chineză din județul Ilfov, cetățeniromâni, comunitate care are o contribuție semnificativă înmultiple domenii, reflectându-se prin activități economice, sociale și culturale care îmbogățesc diversitatea și viațacomunității locale.

Comunitatea chineză din județul Ilfov are așteptări diverse înfuncție de experiențele lor culturale și de integrarea încomunitatea locală. 

Iată câteva aspecte esențiale:

Educație: Mulți părinți chinezi își doresc o educație de calitate pentru copiii lor, cu accent pe științe, matematică, tehnologie și discipline artistice, care au o tradiție puternică încultura lor. De asemenea, pot fi interesați de școli care oferăopțiuni bilingve sau cursuri de limba chineză pentru a păstralimba maternă și cultura de origine.

Cultură: Comunitatea chineză dorește acces la evenimenteculturale, festivități și centre care să permită exprimareatradițiilor lor, cum ar fi celebrări specifice (de exemplu, AnulNou Chinezesc). Totodată, pot fi interesați de promovareaartei, dansului, muzicii și meșteșugurilor tradiționale.

Religie și spiritualitate: Deși China este diversă în practicireligioase și filozofice (budism, taoism, confucianism, creștinism), cetățenii români de etnie chineză pot aprecialocuri de rugăciune și reflecție care să sprijine nevoilereligioase. De asemenea, pot exista așteptări pentru spațiineutre pentru meditație sau activități spirituale în grupurimici.

Integrare comunitară: Așteptările privind integrarea includsuport din partea autorităților pentru inițiative culturale, centre comunitare sau organizații dedicate, care pot facilita adaptareași încuraja cooperarea culturală între comunități.

Comunitatea iraniană (persană) din județul Ilfov areașteptări similare cu alte comunități privind:

EducațiaAșteptările includ un sistem educațional care respectă diversitatea culturală și religioasă. Ar putea fi dorințade a include elemente de limbă persană (parsi, farsi)  (فارسی, farsi, [fɒːɾsiː]) și cunoaștere culturală în programele școlare, activități extracurriculare, sau cluburi care să facilitezeconectarea cu moștenirea culturală.

CulturaEvenimente culturale care să le permită să-șiexprime tradițiile, sărbătorile (cum ar fi Nowruz, Anul Noupersan), și să își împărtășească meșteșugurile, literatura șiarta. Un centru cultural sau atelierele periodice le-ar oferiocazia să împărtășească aceste elemente cu comunitatea mailargă.

ReligiaPentru cei care practică Islamul, în special ramurașiită (care este predominantă în Iran), așteptările includexistența unor spații de rugăciune și suport pentru practicireligioase specifice. 

De asemenea, este apreciată toleranța și recunoaștereadiversității religioase în comunitate.

În concluzieprin adaptarea acestor așteptări într-un cadru local și implicarea în proiecte educative și culturalecu siguranță crează o comunitate mai unită și mai bine informată asupra diversității.

CMF 11240027

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.