Probleme cu bateria unui Nissan Leaf după 10 ani de utilizare

Patrick Ravelin, un suedez din regiunea Sormland, deține un Nissan Leaf electric de 10 ani. A fost foarte mulțumit de experiența sa, dar acum se confruntă cu dificultăți. Deși a economisit mult în timpul celor 10 ani, acum nu poate folosi mașina ca înainte. Bateria, care s-a degradat, face ca mașina să fie aproape inutilizabilă. De asemenea, nu o poate vinde la mâna a doua decât după o reparație costisitoare.

Economii inițiale și satisfacția cu mașina electrică

Patrick a achiziționat mașina electrică când copiii săi erau mici. Mașina i-a adus economii la costurile de electricitate, dar și la întreținere. Comparativ cu o mașină pe combustie, costurile de întreținere erau mult mai mici. A avut doar câteva vizite la service, iar singurul consumabil important a fost schimbarea plăcuțelor de frână la 145.000 km.

Problemele legate de bateria mașinii electrice

Totuși, după 10 ani de utilizare, bateria a ajuns la doar 62% din capacitatea inițială. Acest lucru face ca mașina să aibă o autonomie mult redusă, mai ales în condiții de temperaturi scăzute. Patrick trebuie să renunțe la încălzirea habitaclului pentru a economisi energie. Călătoriile pe distanțe lungi sunt acum o provocare, iar pe autostradă trebuie să conducă foarte încet pentru a preveni descărcarea rapidă a bateriei.

Problema cu revânzarea mașinii electrice

Deși mașinile electrice moderne nu au această problemă, Patrick semnalează că experiența sa nu este una ideală. După 10 ani și 190.000 km, bateria mașinii sale este prea degradată pentru a mai fi vândută. Costul de înlocuire a bateriei este exorbitant, iar mașina nu mai are valoare de revânzare decentă fără aceasta.

Costurile ridicate ale înlocuirii bateriei

Service-ul oficial Nissan i-a oferit o factură de 150.000 coroane pentru înlocuirea bateriei, echivalentul a 13.750 de euro. Aceasta este o sumă mult prea mare pentru o familie cu venituri medii. Patrick consideră că toate economiile făcute până acum s-au spulberat. Chiar dacă ar vinde mașina, suma obținută nu ar acoperi nici măcar costul noii baterii.

Alternative mai ieftine, dar tot costisitoare

Patrick a găsit o alternativă mai ieftină, o baterie chineză, care costă 100.000 coroane (aproximativ 9.170 euro). Aceasta are o capacitate mai mare decât bateria originală, dar prețul rămâne tot exorbitant. Suedezul subliniază că pentru familiile cu venituri obișnuite, aceste costuri sunt greu de suportat.

Concluzii și îngrijorări legate de viitorul mașinilor electrice

Patrick consideră că problemele legate de bateriile mașinilor electrice ar trebui conștientizate. Aceste costuri ridicate, necesare pentru înlocuirea bateriilor, pot îndepărta oamenii de ideea de a adopta vehicule electrice. El sugerează că ar trebui să se găsească soluții pentru a sprijini mai bine utilizatorii acestora.

PiataAuto.md

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.