ANPC anunță controale în trenuri din cauza sesizărilor venite de la călători
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor va face verificări în trenurile din România. Decizia vine după numeroase reclamații primite de la pasageri.
ANPC a anunțat oficial că se va implica în monitorizarea condițiilor din transportul feroviar. Vizate sunt în special trenurile care merg spre litoral. Călătorii s-au plâns de lipsa aerului condiționat, murdărie și temperaturi greu de suportat. Plângerile s-au înmulțit în ultimele săptămâni.
Comisarii vor verifica dacă operatorii de transport respectă obligațiile față de consumatori. Controalele vizează companiile care vând bilete, dar nu oferă condiții minime.

Protecția consumatorului: fără scuze pentru servicii deficitare
ANPC spune clar că nu acceptă justificări în defavoarea călătorilor. Serviciile oferite trebuie să corespundă prețului plătit de pasageri. Comisarii avertizează că vor aplica sancțiuni acolo unde se constată abateri. Firmele de transport nu pot ignora calitatea serviciilor.
„Nu trebuie să existe scuze pe banii consumatorilor”, a transmis instituția într-un comunicat oficial. Aceasta subliniază importanța drepturilor pasagerilor.
În cazul în care vor fi găsite nereguli, ANPC poate impune amenzi și măsuri corective. Instituția încurajează oamenii să continue să reclame condițiile necorespunzătoare.
Pasagerii nemulțumiți pot transmite sesizări către ANPC online sau prin aplicațiile mobile disponibile. Campania de controale se desfășoară la nivel național și vizează atât trenurile CFR, cât și cele private. ANPC a reiterat că fiecare consumator are dreptul la un serviciu sigur, decent și conform cu prețul achitat.