Studiul ADAC privind bateriile plug-in hibride

Germanii de la ADAC au analizat 28.500 de baterii de pe maşini plug-in hibride. Scopul a fost să determine durata lor de viaţă. ADAC a folosit date din aplicaţia Aviloo, un sistem de diagnosticare a stării bateriei. Aceasta este disponibilă pentru service-uri profesioniste și utilizatori privați. Modulul citește informațiile din computerul de bord al maşinii.

Primele rezultate confirmă observațiile mecanicului finlandez: folosirea intensă a propulsiei electrice degradează mai rapid bateria. Mașinile plug-in hibride au autonomie electrică între 50 și 75 km. Pentru a parcurge 50.000 km pur electric, bateria poate ajunge la peste 1.000 cicluri. Mașinile complet electrice cu autonomie de 250-350 km ating 1.000 cicluri la aproximativ 250.000 km.

Degradarea bateriilor apare frecvent după expirarea garanției producătorilor. Proprietarii trebuie să acopere costurile reparațiilor. Conform mecanicilor, aceste reparații pot depăși 15-25.000 euro, în funcție de model și marcă.

Distribuția utilizării propulsiei electrice

ADAC a împărțit datele în funcție de intensitatea folosirii propulsiei electrice. Punctele galbene reprezintă top 25% de șoferi care folosesc foarte puțin electric. Punctele gri deschis reprezintă 50% de utilizatori mediu. Punctele negre reprezintă 25% de șoferi care folosesc electric la maximum. Graficul ADAC are două axe: degradarea bateriei și kilometrajul de la 0 la 200.000 km.

Concluziile ADAC arată degradare moderată pentru multe baterii. Totuși, mașinile negre nu trec de 150.000 km. Aceasta confirmă problema degradării rapide a bateriilor plug-in hibride folosite intens.

Context legislativ și industrial

UE vrea reguli mai stricte pentru plug-in hibride. Producătorii germani cer folosirea periodică a propulsiei electrice. Datele ADAC arată că mașinile cu peste 125.000-150.000 km și utilizare intensă a electricului sunt rare. Modelele Mercedes, Volvo și VW rezistă mai bine. BMW are rezultate mixte, Ford și Mitsubishi se situează la coada clasamentului.

Sfaturi pentru cumpărătorii de mâna a doua

ADAC recomandă starea minimă a bateriei în funcție de kilometraj:

  • 50.000 km: minim 92%
  • 100.000 km: minim 88%
  • 150.000 km: minim 84%
  • 200.000 km: minim 80%

Puține mașini plug-in hibride folosite intens ating aceste valori.

Perspectiva statistică

Exemplul avioanelor din al Doilea Război Mondial explică problema perspectivei statistice. Avioanele cu găuri reveneau în siguranță, deci punctele afectate erau puncte tari. Zonele fără găuri erau vulnerabile, pentru că avioanele nu s-au întors. În mod similar, graficele ADAC arată punctele problematice adevărate la bateriile folosite intensiv.

PiataAuto.md

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.