CFR Călători, simbol al prăbuşirii infrastructurii publice

România nu este ameninţată de război sau dezastru natural, ci de un stat care şi-a abandonat responsabilităţile. Trenurile sunt pe cale să se oprească, gările se închid, iar transportul feroviar se prăbuşeşte din cauza nepăsării şi a incompetenţei.

Un sistem paralizat de tăcere şi lipsă de reacţie

CFR Călători nu mai este doar o companie falimentară, ci imaginea unui sistem în descompunere. Locomotivele nu mai au combustibil, trenurile sunt defecte, iar cetăţenii nu ştiudacă vor ajunge la muncă, spital sau acasă. Datoriile cresc, salariile ântârzie, iar cursele se anulează în plin sezon estival. România foloseşte în 2025 locomotive diesel, semn clar că politicile de electrificare au eşuat. În loc de modernizare, doar promisiuni. În loc de reforme, un sistem depăşit şi ineficient. Totul e rezultatul unei guvernări iresponsabile ce a distrus infrastructura vitală.

Tăieri bugetare fără explicaţii în mandatul Ciolacu

Fostul premier Marcel Ciolacu a coincis cu declinul accelerat al companiei. Compensaţiile vitale au fost tăiate fără justificare. Bugetul din 2025 acoperă doar 36% din costurile lunare. Rezultatul: trenuri neîntreţinute, locomotive fără motorină, angajaţi fără salarii. România risca să rămână fără transport feroviar exact când oamenii au cea mai mare nevoie de el. Nu e doar o criză tehnică, ci o lovitură asupra vieţii zilnice a românilor. Se rupe legătura dintre oraşe şi sate, dintre familii, dintre cetăţeni.

Guvernul tace, românii suferă

Executivul interimar nu reacţionează. Preşedintele ignoră o criză strategică de infrastructură. Rutele se închid, trenurile stau, angajaţii trăiesc cu frica zilei de mâine. Cei care au condus trebuie să dea socoteală. Ministerul Transporturilor şi Guvernul trebuie să vină în Parlament cu soluţii, nu cu scuze. E nevoie de bani, plata datoriilor şi reluarea funcţionării reţelei.

Tăcerea lui Grindeanu e complicitate

Ministrul interimar Sorin Grindeanu nu poate spune că nu ştie. El a făcut parte din deciziile de tăiere. Tăcerea lui e complicitate. Românii plătesc: trenuri blocate, salarii neplătite, drumuri închise. Soluţii există: depolitizare, finanţare predictibilă, investiţii reale, audit independent. Fără cosmetizări, fără declaraţii sterile. CFR Călători trebuie salvat, nu distrus. România are nevoie de trenuri funcţionale, nu de eşecuri tratate cu indiferenţă.

Cer normalitate, nu miracole

România trebuie să acţioneze ca un stat european. Responsabil, eficient, aproape de cetăţeni. Nu ca o administraţie de avarie. Nu cer minuni. Cer normalitate: trenuri în circulaţie, salarii plătite, guvernare conectată la realitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.