Recepția podului de la Brăila a început după doi ani de la inaugurare
Luni, 23 iunie 2025 a demarat procedura de recepție la terminarea lucrărilor la Podul peste Dunăre de la Brăila. Anunțul a fost făcut de secretarul de stat Ionel Scrioșteanu. Recepția va dura câteva zile, iar până la sfârșitul săptămânii se va putea circula complet pe pod.
Probleme apărute după inaugurare și asfaltarea repetată
Podul suspendat a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, fiind cel mai mare din România și al treilea ca mărime din Europa. Imediat după inaugurare, asfaltul a prezentat denivelări. Din octombrie 2024, podul a fost reasfaltat pentru a patra oară, folosind o nouă rețetă de mixturi bituminoase. A cincea asfaltare a fost realizată în primăvara 2025. Rețeta s-a comportat bine iarna, iar din aprilie a început asfaltarea și a primei căi de rulare.
Podul, alternativă la traversarea Dunării cu bacul
Podul are o lungime de 2 kilometri și oferă o rută alternativă spre litoral. Deși circulația a fost deschisă în 2023, recepția nu fusese făcută până acum.
Constructorul obligat să achite despăgubiri pentru întârzieri
CNAIR a câștigat definitiv un proces contra WeBuild, firma italiană care a construit podul. Instanța a stabilit penalități de 80 milioane lei pentru peste 800 de zile de întârziere. Decizia este definitivă din 2025. Rămâne de văzut dacă plata va fi făcută integral sau eșalonat.

Detalii tehnice ale proiectului
Investiția include 23 km de drumuri, din care 17 km pe teritoriul județului Tulcea. Podul are o lungime de 1,9 km și trei deschideri: 1120 m principală, 489,6 m pe malul Brăila, 364,6 m pe malul Tulcea. Există două viaducte de 110 m fiecare și un drum principal cu două benzi pe sens. Drumul de legătură spre Măcin are 4,3 km și o bandă pe sens. S-au construit intersecții giratorii, 33 de poduri, pasaje și o stație de taxare.
Structura și materialele folosite
Pilonii au 192 m încălțime, fiecare fiind dotat cu scări și lifturi. Accesul se face din benzile de întreținere laterale. Pilonul Brăila e construit pe 72 piloți forați la 40 m adâncime, iar cel din Tulcea pe 72 piloți la 38 m. Construcția a folosit peste 200000 mc de beton și 25000 tone de oțel beton.