Infrastructură feroviară blocată din lipsă de fonduri

Calea ferată Galați–Bârlad a fost distrusă pe 9 kilometri de viiturile din septembrie 2024. Această porțiune grav afectată a fost complet scoasă din uz. Circa 2.000 de oameni foloseau zilnic acest traseu de transport. De 10 luni, ei sunt obligați să caute alternative. Reparațiile nu pot începe din lipsă de bani.

Autoritățile feroviare au finalizat licitația pentru firma care ar trebui să execute lucrările. Însă semnarea contractului este imposibilă fără buget. SRCF Galați a transmis Ministerului Transporturilor solicitarea de fonduri. Au cerut suplimentarea bugetului CFR SA din Fondul de Rezervă Bugetară. Nicio sumă nu a fost încă alocată oficial.

Soluții temporare pentru 2.000 de călători

Din 16 septembrie 2024, trenurile Galați–Târgu Bujor–Bârlad au fost suspendate complet. Circa 2.000 de persoane circulau zilnic pe acest traseu. Aproximativ 900 dintre ei aveau abonamente lunare. Pe linie rulau zilnic 23 de trenuri de călători.

Transferoviar Infrastructură a propus ca soluție transportul cu microbuze și autocare. Această măsură a fost introdusă temporar, imediat după viitură. Însă pentru mulți călători, alternativa este costisitoare și incomodă.

Directorul Gabriel Oprea a declarat că sunt în așteptarea fondurilor. CFR SA nu poate acționa fără bani suplimentari de la Guvern. Locuitorii din zonă rămân izolați și afectați de lipsa infrastructurii funcționale. Situația rămâne incertă, iar reparațiile se amână pe termen nedeterminat.

g4media.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.