Tendințe periculoase în supermarketuri

Tot mai mulți influenceri caută viralizare prin farse agresive în magazine. Aceștia iau produse din coșuri, ceartă clienți și se dau angajați. Fenomenul se extinde rapid pe TikTok, YouTube și Instagram. În plin val de furturi și violențe, comercianții sunt tot mai afectați. Kevin Burton, de la Kingdom Security, spune că angajații sunt exasperați. Mulți tineri se filmează vărsând lapte pe ei sau ascunzându-se în toalete. Unii merg cu bicicleta printre rafturi, lovind clienți. Într-un caz din West Yorkshire, o bătrână a fost rănită de tineri pe bicicletă. Totul a fost filmat și postat online. MailOnline arată că astfel de clipuri se răspândesc masiv pe TikTok. Unele scene devin tulburătoare pentru clienți. Într-un videoclip, un tânăr șoptește unei femei în spate, provocând panică. Când aceasta reacționează, influencerul pretinde mirare. El continuă comportamentul deranjant chiar în fața angajaților. Femeia își pune capul în mâini, copleșită de stres. În alt clip, un bărbat eliberează insecte în magazin. Imaginile șochează publicul și angajații.

Impactul acțiunilor virale

Incidentele din comerț au atins niveluri record în 2024. Peste 2.000 de cazuri se înregistrează zilnic, conform British Retail Consortium. Furturile și actele de vandalism costă 2,2 miliarde lire sterline anual. Alte 1,8 miliarde sunt cheltuite pe sisteme de protecție. TikTok susține că nu tolerează hărțuirea și intimidarea. În primul trimestru din 2025, 91,2% din clipurile ofensatoare au fost eliminate preventiv. Totuși, multe scapă filtrului și ajung virale. Rețelele sociale devin un spațiu riscant pentru siguranța din magazine. Comercianții cer intervenții mai ferme din partea platformelor online.

@penofein2.0 Releasing living insects into a store 😭🙏 #insects #funny #fyp #viral #freewill #penofein ♬ original sound – penofein

Adevărul

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.