Perspectivele circulației pe A7 în 2025
De multe ori, promisiunile politicienilor nu s-au potrivit cu estimările specialiștilor în infrastructură. Aceștia monitorizează constant proiectele majore și oferă perspective realiste. În ceea ce privește Autostrada Moldovei (A7), există consens pentru anul curent. Asociația „Moldova Vrea Autostradă” a evaluat progresul constructorilor pe A7. Adrian Covăsnianu crede că se va circula „șnur” în 2025, de la București până în sudul județului Bacău. Lotul 2 (Mizil – Pietroasele) de pe Ploiești – Buzău are probleme minore ce ar urma să se rezolve până la finalul lunii octombrie. Constructorul Nurol lucrează bine pe lotul 3, iar ambele loturi ar urma să fie date în exploatare. Rămâne de finalizat Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani, cu șanse mari de inaugurare în 2025 până la Domnești Târg (lotul 1, 36 km). Se concentrează forțe pentru ca lucrările să fie gata până în 2026. Concluzionând, pe A7 ar trebui să se poată circula de la București, prin Dumbrava (Prahova), pe A3, până la Domnești (Bacău). Șansele sunt rezonabile, condițiile meteo și mobilizarea constructorului fiind factori decisivi.
Obiectivele pentru 2026 și lotul Bacău – Pașcani
Specialistul avertizează că 2026 va fi o luptă contracronometru. Până în august 2026 trebuie finalizat lotul 3 Bacău – Pașcani. Acesta nu e finanțat prin PNRR, ci prin împrumut. Lucrările par mai lente comparativ cu cele ale altor loturi UMB. În ciuda problemelor economice și a taxelor ridicate, 2025 nu se încheie dramatic pentru marile proiecte de infrastructură rutieră. Rectificarea bugetară poate aduce 2-3 miliarde de lei în plus Ministerului Transporturilor. Este mai puțin decât necesar, dar nu implică reduceri semnificative de fonduri.

Anunț CNAIR privind lotul Focșani – Domnești Târg
Directorul CNAIR, Cristian Pistol, a transmis că pe lotul 1 Focșani – Domnești Târg s-a ajuns la stadiul fizic de 80%. Constructorul UMB Spedition are mobilizați 1.500 muncitori și 425 utilaje. Până acum s-au așternut asfalt pe circa 28 km din cei 36 km. Dacă ritmul se menține, lotul va fi deschis circulației până la finalul anului 2025. Valoarea contractului este 2,3 miliarde lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată prin PNRR. Cinci loturi din secțiunile Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani au finanțare din granturi PNRR. Loturile sunt: Focșani – Bacău, Lot 1 Focșani – Domnești – Târg; Lot 2 Domnești – Răcăciuni; Lot 3 Răcăciuni – Bacău; Bacău – Pașcani, Lot 1 Săucești – Trifești; Lot 2 Trifești – Gherăești.