Cine poartă responsabilitatea pentru drifturile ilegale din parcări: șoferii teribiliști sau autoritățile care nu oferă spații adecvate? Titi Aur, multiplu campion național la raliuri, explică problema complexă.
„Aceasta este și responsabilitatea tinerilor, deoarece aceștia își asumă riscuri inutile și ar trebui să se abțină. Dar, dintr-o perspectivă mai largă, psihologic vorbind, tinerii și nu numai au dorința de adrenalină, de a conduce mașini puternice și spectaculoase. Această tendință de a concura este instinctivă, existând încă dinaintea apariției automobilelor. În România, însă, nu există locuri legale și sigure unde să faci asta. Avem doar două circuite de viteză, unul la Târgu Mureș și unul la Adâncata, dar acestea nu sunt disponibile pentru utilizare generală”, explică Titi Aur.
În alte țări, autoritățile au înțeles necesitatea de a oferi astfel de facilități. Comisii specializate au studiat nevoile psihologice ale oamenilor și au concluzionat că soluția este crearea de circuite de viteză, fie de către stat, fie prin sprijinirea inițiativelor private. Aceste circuite sunt folosite doar 2-3% din timp pentru competiții, restul timpului fiind destinate școlilor de șoferi, testelor și zilelor de track-day, unde șoferii își pot descărca adrenalina în siguranță.
„Șoferii care participă la astfel de activități sunt mult mai puțin tentați să facă drifturi pe stradă”, adaugă Titi Aur.
În România, cei care fac astfel de lucruri au și ei un pic de dreptate. „Când prinzi pe cineva pe autostradă cu 200 km/h, acesta poate spune că a vrut să testeze mașina nouă. Și autoritățile ar trebui să recunoască faptul că nu există alternative sigure pentru a-și satisface aceste nevoi. Cei care fac drifturi în parcare pot argumenta că doar au vrut să încerce, dar autoritățile noastre nu sunt dispuse să investească în infrastructuri unde adrenalina poate fi descărcată în siguranță”, concluzionează Titi Aur.
Aceste informații au fost furnizate de către: https://www.dcnews.ro/