La o zi după anunțul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași privind stadiul execuției la Varianta Ocolitoare (VO) Bârlad, care era la 96,2%, reprezentanții Asociației „Moldova Vrea Autostradă” au oferit noi detalii despre lucrările desfășurate în ultimele zile ale lunii iunie. În ultimele luni, toți guvernanții care au vizitat Bârladul sau au vorbit despre VO Bârlad au promis că investiția va fi gata și dată în trafic la sfârșitul lui iunie, însă realitatea din teren arată că acest lucru se va întâmpla abia la finele lui iulie.

„Stadiul Variantei Ocolitoare Bârlad la sfârșitul lunii iunie 2024! Sâmbătă, 29 iunie 2024, se testa rezistența la greutate pe pasaje, poduri și viaducte, marcajele erau în toi (executate deja parțial, mai puțin cel axial pe secțiunea Direcția Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor până la giratoriul cu DN 24D la intrarea în Trestiana) și se montau indicatoare atât pe centură, cât și pe drumurile intersectate, DN 11A și DN 24B. Mai este de lucru la următoarele: a) marcajul axial pe toată lungimea centurii, plus de materializat toate marcajele între secțiunea intersecție centură cu DN 24A și zona DSVSA; b) de finalizat montarea indicatoarelor; c) giratoriile cu DN 11A (drumul spre Adjud-Onești), DN 24D (drumul spre Galați prin Cuca), DN 24A (drumul spre Fălciu) și cu DN 24 (drumul spre Iași); d) de finalizat cele două parcări de scurtă durată; e) de finalizat montarea panourilor fonoabsorbante și a parapetelor; f) alte lucrări în afara platformei carosabile ce se pot executa și sub trafic. Ne apropiem de etapele de pre-recepție, estimată în perioada 9-12 iulie, și de recepția la terminarea lucrărilor. Din informațiile «oficiale», la sfârșitul lunii iulie, probabil Bârladul va fi ocolit pe viitorul drum ocolitor, având indicativul DN 24G”, a transmis bârlădeanul Adrian Covăsnianu, vicepreședinte al Asociației „Moldova Vrea Autostradă”, 29 iunie, prin intermediul contului său de socializare.

VO Bârlad are o lungime de 11,28 kilometri și este formată dintr-un segment distinct, Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Bârlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 189.667.269,13 lei, după ce a fost suplimentată la finele lui decembrie 2020 cu mai mult de 3 milioane de lei. Din total, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (136.514.287,24 lei), iar 15% este cofinanțarea beneficiarului (24.090.756,56 lei). Antreprenorul este Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC X-Way Infrastructure SRL – SC Concelex SRL.

Aceste informații au fost furnizate de către: https://www.monitoruldevaslui.ro/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.