Luca de Meo, șeful Renault, avertizează despre viitorul industriei auto europene. Aceasta este amenințată de amenzi uriașe, concurența chineză și politici inconsistente. Într-un interviu acordat publicațiilor Les Echos, Handelsblatt, El Mundo și Corriere della Sera, de Meo explică dificultățile vânzării de mașini electrice.

Obiectivul 2035: Provocări și propuneri

De Meo consideră că obiectivul 2035 este prea ambițios și sugerează 2040. Franța și Renault susțin această idee. Încetinirea vânzărilor de mașini electrice nu trebuie să ducă la abandonarea obiectivului. „Aceasta ar fi o gravă eroare strategică,” a spus de Meo. Industria auto europeană a investit miliarde în tranziția către electricitate.

2020 – Luca DE MEO

Flexibilitatea în reglementări

De Meo subliniază necesitatea flexibilității în reglementările impuse de autorități. Piața mașinilor electrice este încă volatilă. Trebuie să fim realiști cu privire la țintele din 2025 și 2030. Majoritatea țărilor nu au depășit 7% cotă de piață pentru vehiculele electrice. Producătorilor li se cere să ajungă la peste 20% anul viitor.

Costul amenzilor și strategii absurde

Fără flexibilitate, producătorii auto vor plăti amenzi de peste 10 miliarde de euro. Alternativ, ar trebui să înceteze producția a două milioane de vehicule hibride. „Asta ar fi absurd,” spune de Meo. Politicienii europeni trebuie să ia decizii clare, bazate pe studii de impact și susținute de infrastructură.

Impactul decarbonizării și strategii alternative

Regulamentele europene privind CO2 vizează doar modelele noi. Numărul total de mașini pe drumuri rămâne neschimbat. În următorii zece ani, nu vor fi suficiente vehicule electrice pentru un impact real asupra decarbonizării. De Meo sugerează promovarea hibridelor plug-in, așa cum fac chinezii.

Concurența cu China

De Meo consideră că europenii trebuie să aibă o abordare constructivă în competiția cu firmele chineze. „Chinezii sunt înaintea noastră,” spune el. Producătorii auto europeni au nevoie de întregul ecosistem pentru a progresa. Mutarea producției companiilor chineze în Europa ar putea eluda taxele vamale.

„Chinezii au văzut devreme oportunitatea vehiculelor electrice, în timp ce noi discutam despre diesel,” notează de Meo. Problema taxelor vamale este tehnică și juridică. Trebuie respectate normele OMC și principiul reciprocității.

Economica.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.