Atenție la Mesajele Înșelătoare!
Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) avertizează că se trimit mesaje înșelătoare în numele unor presupusi funcționari ai caselor de pensii. Aceștia solicită deschiderea de conturi bancare și transmiterea datelor bancare pentru plata pensiilor recalculate.
CNPP subliniază că plata pensiilor în conturi bancare se face doar la cererea expresă a beneficiarilor. Instituția avertizează să nu transmiteți date confidențiale la solicitările telefonice din partea unor persoane necunoscute.
Tentative de „Fishing”
Recent, a apărut o nouă tentativă de „fishing”. Anumiți indivizi încearcă să obțină date personale, inclusiv bancare, de la beneficiarii sistemului public de pensii.
Pensionarii sunt contactați de așa-ziși funcționari ai caselor de pensii, care le cer să își deschidă conturi bancare. Totodată, li se solicită datele bancare pentru plata drepturilor de pensii recalculate.
Precizările CNPP
CNPP confirmă că aceste mesaje sunt înșelătoare. Pensionarii trebuie să fie extrem de atenți și să nu dea curs acestor solicitări. Instituția a postat pe site un avertisment oficial.
Comunicarea cu beneficiarii se face doar prin mijloace oficiale. Datele de contact oficiale sunt afișate pe site-ul instituției.
Plata pensiilor în conturi bancare se face doar la cererea beneficiarilor. Cererea trebuie depusă folosind formularul eliberat de instituția financiar-bancară (Anexa 1).
CNPP și casele teritoriale de pensii acordă o atenție deosebită securității datelor personale și siguranței plăților efectuate către pensionari.
Pentru a evita orice consecințe nedorite, nu transmiteți date confidențiale la solicitările telefonice ale persoanelor necunoscute. Utilizați exclusiv canalele oficiale de comunicare.