Locuitorii dintr-o țară cu un milion de români stau pe saltele de bani: Economii de 430 de miliarde doar în numerar
Un raport recent arată că locuitorii unei țări cu un milion de români au economii de 430 de miliarde de lire sterline doar în numerar. Compania Barclays, care a realizat analiza, avertizează că aceste economii sunt neinvestite și riscă să nu aducă profituri. Cercetările Barclays indică necesitatea unor schimbări în reglementări pentru a încuraja investițiile.
Planuri ale Autorității de Conduită Financiară
Autoritatea de Conduită Financiară finalizează planurile pentru a oferi îndrumări financiare companiilor. Acestea vor oferi consiliere generală în locul sfaturilor complete. O opțiune este ca firmele să ofere „asistență direcționată” fără taxe inițiale, sugerând produse de investiții relevante pentru consumatori.
Noi opțiuni de consiliere financiară
O altă opțiune este „consilierea simplificată” pentru cei cu sume mai mici de investit. Acest tip de consiliere ar trebui să fie economic viabil pentru firme. Aceasta ar ajuta persoanele cu nevoi mai puțin complexe să investească fără bariere majore.
Problema cunoștințelor insuficiente și complexitatea investițiilor
Barclays a descoperit că o cincime dintre cei care nu investesc consideră că au cunoștințe insuficiente. Un sfert dintre aceștia consideră că investițiile sunt prea complicate. Factorii politici din Marea Britanie încearcă să încurajeze investițiile în acțiuni, care au suferit din cauza ieșirilor de capital.
Impactul asupra piețelor de capital din Marea Britanie
Sasha Wiggins, directorul executiv la Barclays Private Bank and Wealth Management, consideră că reducerea decalajului de investiții ar aduce oportunități mari. Ar beneficia atât investitorii cu economii neinvestite, cât și piețele de capital din Marea Britanie.
Recomandări pentru reglementări mai simple
Barclays recomandă dezvoltarea unei „insigne” pentru investițiile entry-level și reducerea birocrației pentru investitorii începători. Kitty Ussher, șeful grupului de dezvoltare a politicilor la Barclays, subliniază două bariere majore: dificultatea de a identifica produsele potrivite și incapacitatea de a face comparații între produse.