Zeci de companii aeriene ar putea avea avioane Boeing 737 cu componente defecte
Agenţia Americană pentru Securitatea Transporturilor (NTSB) a emis recomandări urgente de siguranță. Aceasta a fost declanșată de descoperirea unor componente defecte la avioanele Boeing 737. Toate companiile aeriene care dețin acest model au fost informate despre problemele de securitate. Unele companii au început deja verificarea aeronavelor.
Peste 40 de operatori de aeronave Boeing 737 ar putea folosi avioane cu probleme la componentele cârmei. Aceste componente ar putea prezenta riscuri de siguranță, conform unui raport al NTSB. Reuters, citând Agerpres, a transmis informațiile.
Blocarea sistemului de control al cârmei
Marți, NTSB a emis recomandări urgente de siguranță. Acestea vizează blocarea potențială a sistemului de control al cârmei la unele avioane 737. În februarie, un incident al companiei United Airlines a declanșat investigația. La acel moment, pedalele de direcție ale unui Boeing 737 Max 8 au rămas blocate în poziția neutră. Incidentul a avut loc în timpul aterizării la Aeroportul Internațional Newark Liberty din New Jersey.
Luni, NTSB a informat că 271 de componente vizate ar putea fi instalate pe avioane operate de peste 40 de operatori aerieni străini. 16 dintre acestea sunt la aeronave înmatriculate în SUA.
Boeing și reacțiile companiilor aeriene
NTSB și Administrația Federală pentru Aviație din SUA (FAA) nu au identificat operatorii care folosesc componentele defecte. Unii operatori străini nu au răspuns solicitărilor Reuters legate de flotele lor. Boeing nu a comentat luni, dar săptămâna trecută a informat că operatorii afectați au fost notificați în august.
Jennifer Homendy, președintele NTSB, și-a exprimat îngrijorarea într-o scrisoare către FAA. Ea a menționat că există riscul ca alte companii aeriene să nu fie conștiente de aceste componente.
Un purtător de cuvânt al All Nippon Airways, care operează 39 de avioane Boeing 737-NG, a declarat marți că sunt în procesul de înlocuire a componentelor. Acesta a menționat că operațiunile companiei nu sunt afectate. Japan Airlines, care operează 62 de avioane Boeing 737-800, a afirmat că niciunul dintre avioanele lor nu folosește acele componente. China Airlines a raportat, de asemenea, că nu este afectată.
Impactul asupra Boeing și colaborarea internațională
Ryanair, unul dintre cei mai mari clienți Boeing, a informat că avioanele sale nu sunt afectate. NTSB a anunțat că în 2019 a aflat de alte două incidente similare cu dispozitive de ghidare. Aceste probleme reprezintă o nouă lovitură pentru Boeing, afectată de mai multe probleme de siguranță.
Marți, înainte de deschiderea Bursei de la New York, acțiunile Boeing au scăzut cu 1,5%. Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (EASA) a declarat că are informații despre raportul NTSB. EASA colaborează cu FAA și va lua măsurile necesare, conform unui purtător de cuvânt.