Dacia Sentry: Mașina la care românii pot doar să viseze
Vă amintiți de Dacia 1300, modelul care a apărut în 1969? Inspirat de Renault 12, avea o siluetă colțuroasă. Cabina era simplă și rudimentară. În prezent, primim Dacia Sentry, un model cu dotări futuriste.
Ultima Dacia 1300 a fost fabricată în 1984. Modelul 1310 i-a luat locul și a rămas în producție până în 2004. Acum, designerul Alexandru-Călin Ticarat propune Dacia Sentry “Dark Edition”.
Dacia Sentry: Un model din viitor
Dacia Sentry arată ca o mașină adusă pe Terra de un OZN. Alexandru spune că a dorit să creeze un succesor pentru Dacia 1300. Proiectul său este detaliat pe Behance, iar fotografiile au fost preluate de Autoevolution.
Modelul digital este un sedan cu cinci locuri și propulsie electrică. Are o parte frontală agresivă. Grila este închisă, iar farurile sunt extrem de înguste. Blocurile optice includ și prize de aer. Capota seamănă cu designul muscle car-urilor americane.
În partea din spate, blocurile optice LED sunt conectate de o bandă luminoasă. Acestea străbat capacul portbagajului. O dotare inovativă sunt camerele video, care înlocuiesc oglinzile retrovizoare, asemănătoare cu modelele electrice Audi e-tron și Honda e.
Dimensiuni și poziționare
Dacia Sentry măsoară 5.040 mm în lungime și 1.907 mm în lățime. Înălțimea este de 1.506 mm, iar ampatamentul de 2.851 mm este similar cu cel al limuzinelor de clasă mare. Dimensiunile ar poziționa Sentry între BMW Seria 5 și 7 sau între Mercedes-Benz Clasa E și S.
Dacia Sentry și modelul electric Spring
Până acum, singurul model electric planificat de Dacia este mini-crossover-ul bazat pe Dacia Spring. Acesta va fi cel mai accesibil model electric din Europa. Prețul de pornire va fi sub 20.000 de euro, iar cu Programul Rabla Plus, românii îl vor putea achiziționa cu aproximativ 10.000 de euro.
Cu siguranță, Dacia Sentry, cu dotările sale futuriste, nu va fi la fel de ieftină.