Amenințări și Provocări pentru Fan Courier

Patronul Fan Courier, Felix Pătrășcanu, a dezvăluit că a fost amenințat de un comandant de poliție. Acesta i-ar fi spus că îi va distruge afacerea, sfătuindu-l să o închidă voluntar. Pătrășcanu și-a început cariera cu un calculator 386, amintindu-și provocările antreprenorilor din anii ’90.

În 1997, după ce a părăsit Cargus, Pătrășcanu a găsit un post bine plătit. Salariul de atunci, 300 de dolari, era considerat excepțional. Însă, a decis să-și înceapă propria afacere, transformându-se astfel în antreprenor.

Provocările începutului în curierat

Pătrășcanu își amintește de „perioada romantică a curieratului” în România. Pentru a transporta coletele, construise o rețea în fiecare oraș reședință de județ. Coletele erau trimise cu trenul sau autobuzul, prin „nașul” CFR-ului. Acest sistem funcționa doar pentru un număr redus de colete.

Pe măsură ce afacerea sa creștea, și-a achiziționat un calculator 386. Însă, în loc să investească banii în mașini, a cumpărat un sediu. Privind retrospectiv, Pătrășcanu consideră această decizie o greșeală.

Experiența tensionată cu poliția

Patronul Fan Courier a trecut prin experiențe neplăcute. A fost reținut o zi întreagă la o secție de poliție, unde i s-a cerut să declare cum a „furat” baza de clienți Cargus. Când patronul Cargus a venit personal la secție, Pătrășcanu a rupt declarațiile și a cerut să plece. I-a spus comandantului că va merge la presă, iar acesta l-a amenințat că îi va distruge afacerea.

Astăzi, Felix Pătrășcanu consideră că mediul investițional s-a îmbunătățit semnificativ, încurajând antreprenoriatul.

Evoluția pieței de curierat

Curieratul a înregistrat un boom odată cu apariția telefoniei mobile în România. De la câteva zeci de expediții zilnic, Fan Courier a ajuns la mii de expediții. Patronul companiei consideră că există loc de creștere pe piața din România.

Rezultatele studiului „Profil de antreprenor 2024”

Conferința „Profil de antreprenor 2024” a prezentat și rezultatele studiului ING Bank și Impact Hub. Studiul a analizat evoluțiile mediului antreprenorial din România, evidențiind schimbările majore din ultimii 30 de ani.

Schimbările mediului de afaceri

În ultimele trei decenii, numărul firmelor din România a crescut semnificativ. Dacă la începutul anilor ’90 doar un procent mic de afaceri era în rural, astăzi 32% se află acolo. Cu toate acestea, profitabilitatea rămâne predominantă în mediul urban.

Importanța educației în afaceri

Studiul arată că peste 50% dintre antreprenori au studii superioare, sugerând o corelație între educație și veniturile mai mari. Cei cu studii avansate tind să câștige peste 2.000 de euro lunar.

Comisarul

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.