Viteza Trenurilor pe Rețeaua Feroviară din România

Doar 4% din rețeaua feroviară din România permite trenurilor să circule cu viteza standard europeană de 160 km/h. Cel mai lung tronson care permite această viteză este București – Medgidia și are 160 km.

Ministerul Transporturilor a început elaborarea contractului de activitate și performanță pentru Compania Națională de Căi Ferate. Acest contract acoperă perioada 2021-2025 și a fost pus în transparență decizională.

Tronsoane cu Viteză Maximă de 160 km/h

Doar 340 km de cale ferată din România permit circulația trenurilor la 160 km/h. Printre aceste tronsoane se numără București Băneasa – Medgidia, Sighișoara – Coșlariu, Alba Iulia – Simeria și Ghioroc – Curtici Frontieră.

CFR SA gestionează peste 10.315 km de cale ferată. Pe unele porțiuni, trenurile trebuie să circule cu doar 15 km/h.

Proiecte și Reabilitări Planificate

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că anul acesta se va circula cu 160 km/h și pe tronsonul Sighișoara – Curtici. Lucrările de infrastructură sunt finalizate în proporție de peste 90% pe trei dintre cele patru tronsoane.

În august, Guvernul a aprobat reabilitarea liniei feroviare Pașcani – Dărmănești. Această linie va permite o viteză de 160 km/h în prima fază și 200 km/h în viitor.

Planuri pentru București – Craiova

CFR a anunțat că viteza maximă va ajunge la 120 km/h pe tronsonul București – Craiova. 44 de contracte au fost atribuite pentru reabilitarea acestei căi ferate. Termenul de finalizare este decembrie 2026.

EuropaFM.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.