FrieslandCampina vrea să vândă Napolact. Sole Mizo, cel mai interesat cumpărător

Grupul olandez FrieslandCampina, proprietarul brandului Napolact, vrea să își vândă afacerea din România. Tranzacția ar putea ajunge la 60-70 de milioane de euro.

Sursele ZF indică faptul că Sole Mizo, parte a grupului Bonafarm din Ungaria, este unul dintre cei mai interesați cumpărători. Grupul francez Danone este, de asemenea, interesat de achiziție.

Napolact este unul dintre cele mai puternice branduri de lactate din România. FrieslandCampina deține două fabrici la Baciu (Cluj) și Târgu Mureș. În trecut, compania a închis mai multe unități de producție.

FrieslandCampina, în declin financiar în România

În 2023, FrieslandCampina a raportat o cifră de afaceri de 564 de milioane de lei. Veniturile au scăzut cu 2% față de anul precedent. Compania a înregistrat o pierdere de 200.000 de lei, după ce în 2022 a avut un mic profit.

FrieslandCampina este al cincilea jucător pe piața procesării laptelui. Primele locuri sunt ocupate de Albalact, Danone, Olympus și Hochland. Compania are 491 de angajați și colaborează cu peste 1.000 de fermieri locali.

În fiecare zi, FrieslandCampina colectează 300.000 de litri de lapte. Grupul oferă o gamă largă de produse, inclusiv lapte, iaurt, brânzeturi, unt și gustări lactate.

FrieslandCampina, parte a uneia dintre cele mai mari cooperative din lume

FrieslandCampina România face parte din Royal FrieslandCampina, unul dintre cei mai mari producători de lactate din lume. Cooperativa are peste 9.400 de ferme membre și 14.600 de fermieri în Olanda, Belgia și Germania.

Napolact rămâne cel mai puternic brand al grupului în România. Pe lângă acesta, FrieslandCampina vinde și produsele Campina și Dots pe piața locală.


Ziarul Financiar

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.